LEI Norge

Retningslinjer for refusjon

1. Ingen refusjon etter LEI-innsending

Så snart en LEI-bestilling (registrering, fornyelse eller overføring) er sendt inn og behandlingen har startet, gis det ingen refusjon. Tjenesten anses levert idet vi oversender dine opplysninger til Local Operating Unit (LOU) for utstedelse eller oppdatering av LEI.

Ved å legge inn en bestilling bekrefter du at tjenesten begynner umiddelbart, og du frasier deg angreretten i henhold til angrerettloven § 22 bokstav c.

2. Refusjon ved dobbeltbestilling eller feil

Dersom du ved en feiltakelse legger inn en dobbeltbestilling eller betaler for en LEI-tjeneste feil, ta kontakt med oss umiddelbart. Vi refunderer beløpet forutsatt at LEI-prosessen ikke har startet.

3. Avviste søknader

Hvis din LEI-søknad blir avvist av LOU på grunn av ugyldige eller uverifiserbare data, og prosessen ikke kan fullføres til tross for rimelige forsøk, kan vi tilby delvis refusjon. Administrasjonsgebyr kan påløpe.

4. Kun overføring

Bestiller du en gratis LEI-overføring gis ingen refusjon, da ingen betaling innkreves. Hvis overføringen inngår i en fornyelse eller annen betalt tjeneste gjelder retningslinjene i punkt 1.

5. Slik ber du om refusjon

Send e-post til [din e-post] innen 5 dager etter bestilling hvis du ønsker refusjon under de nevnte vilkår. Oppgi ordrenummer, organisasjonsnavn og årsak til forespørselen. Vi forsøker å svare på alle henvendelser innen 3 virkedager.

6. Utbetaling av refusjon

Hvis forespørselen innvilges, tilbakeføres beløpet til samme betalingsmetode som ble brukt (for eksempel Vipps). Behandlingstiden kan variere avhengig av din bank eller betalingsleverandør.